Gigantul american General Motors (GM) a anunțat astăzi că testează un proces de formare la cald şi un tratament brevetat pentru mărirea rezistenţei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premieră în industria auto ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventă a acesteia ca alternativă la oţel şi aluminiu.
Deși poate părea doar o „găselniță” a unui constructor auto pentru a atrage atenția și a găsi motive pentru a scumpi vehiculele vândute, ideea de a utiliza magneziul în loc de oțel și aluminiu are o importanță majoră. La fel cu alți producători - în special BMW - au decis să utilizeze fibra de carbon pentru a reduce greutatea vehiculelor și, în consecință, pentru a micșora consumul de carburant, GM a decis să caute un alt material ușor și, eventual, ceva mai ieftin.
Conform GM, alături de motoarele convenţionale şi sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului - care cântăreşte cu 33% mai puţin decât aluminiul, cu 60% mai puţin decât titanul şi cu 75% mai puţin decât oţelul - îi va ajuta pe clienţi să economisească sume importante în momentul alimentării autovehiculului cu carburant. Până în prezent, producătorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri rezistente, fiabile şi inoxidabile din foaie de magneziu cu ajutorul metodelor tradiţionale de formare. În cadrul procesului patentat de GM, căldura la care este supusă foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius permiţând modelarea precisă a materialului în forme rigide. Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capota portbagajului.
Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producător care utilizează foaia din magneziu formată la cald pentru structuri, preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventă a acesteia. „Utilizarea