Piata de training din Romania a fost afectata semnificativ de criza financiara, insa in acest an s-a observat o crestere fata de 2011, punandu-se accent pe programe mai scurte si personalizate. Vezi care au fost tendintele acestui an si cum au evoluat sumele investite de companii in trainingul angajatilor.
“Piata de training din Romania este inca in proces de maturizare. A avut un avant considerabil inainte de 2008, dar criza economica a pus frana acestei miscari ascendente”, a declarat Radu Dan Mihaescu, presedinte & director general Codecs.
"Cu toate acestea, nevoia de dezvoltare profesionala exista in continuare si am observat ca inclusiv angajatii au devenit constienti de acest fapt. Spun asta deoarece in ultimii doi ani a crescut cu aproximativ 35 % numarul studentilor care isi finanteaza singuri cursurile si nu companiile, asa cum se intampla in trecut", adaugat Mihaescu.
In acelasi timp, Rares Manolescu, consulting partner Human Invest, a aratat ca, dupa boom-ul pietei din anii 2004-2008, perioada 2009-2010 a fost un oarecare recul in termeni de investitie in training. S-a diminuat numarul de companii care au continuat sa investeasca in oameni, a scazut numarul de proiecte mari, de masa si o prima reactie a fost investitia fragmentata, de mici dimensiuni, cu precautie.
“A doua jumatate a lui 2010 si 2011 in opinia noastra a parut sa marcheze o revenire timida si constanta in termeni de cereri de programe, de investitii in angajati”, a afirmat Manolescu.
"A fost poate si o reactie a companiilor care, fortate sa ajusteze si sa optimizeze procesele de lucru, au ramas poate cu mai putini oameni sau cu niste medii de lucru mai sanatoase si atunci au decis ca este momentul sa continue cu programele de training. A fost un fel de curatenie de primavara urmata de revenirea la procesele anterioare, dar pe baze ma