Piaţa locală de polistiren a stagnat sau chiar a înregistrat o uşoară creştere în primle nouă luni ale acestui an, fiind impulsionată în primul rând de reabilitările termice care s-au realizat în perioada electorală. Cu toate acestea, până la finalul anului cel mai probabil piaţa va stagna.
"Trendul este asemănător cu cel de anul trecut. Putem considera piaţa constantă până în acest moment (primele trei trimestre ale anului 2012 - n.red.) şi preconizăm că aşa se va şi încheia", spune Laurenţiu Istrate, director general al Austrotherm România, parte a concernului austriac Schmid Industrie Holding.
El afirmă că începutul de an a fost destul de dificil, în special din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, dar că odată cu demararea campaniei electorale au început în forţă şi lucrările de termoizolare şi astfel a crescut cererea de polistiren pe piaţa materialelor de construcţii.
Anul trecut piaţa de polistiren expandat s-a ridicat la circa 3-3,5 milioane de metri cubi în volum şi la 90-100 de milioane de euro în valoare.
Pe de altă parte, polistirenul extrudat a reuşit să înregistreze o uşoară creştere anul trecut, până la un volum de circa 350.000 de metri cubi. Polistirenul expandat se foloseşte în general pentru izolarea termică a pereţilor, în timp ce polistirenul extrudat este utilizat în cazul teraselor sau pardoselilor, pentru că este mai rezistent la umiditate şi compresiune.
"Credem că piata aceasta (de polistiren - n.red.) a crescut uşor în acest an", spune şi Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast.
Compania a consemnat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de lei (31,8 milioane de euro), în creştere cu aproape 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania a reuşit de asemenea să-şi dubleze profitul î