Scris de Cristina Ghilea - Societatea orădeană de transport în comun şi-a obţinut acordul consilierilor locali pentru a mai cumpăra, prin licitaţie, zece tramvaie, vagon plus remorcă. Asta până la finalul anului următor.
Acesta e termenul la care Uniunea Europeană suspendă comerţul cu tramvaie second-hand, spune Csuzi Istvan, directorul OTL SA.Pas obligatoriu
„Am cumpărat cele patru tramvaie second-hand care sunt într-o stare mult mai bună decât cele pe care le aven noi în depou”, îşi argumentează Csuzi demersul. Licitaţia aprobată de aleşi, este, de fapt, o etapă intermediară obligatorie spre achiziţia directă, eventual tot de la regia de transport în comun din Berlin. „Pentru a putea încheia un contract direct avem nevoie de această procedură de licitaţie, pentru că regia din Berlin, de exemplu, nu vine să ne contacteze. Dacă nu se prezintă nimeni la această licitaţie, atunci putem încheia contractul direct cu Berlinul”, explică managerul.
Conform acestuia, 2013 este ultimul an în care se mai pot comercializa tramvaie second-hand în Uniunea Europeană. „Este o directivă dată, probabil, pentru a face piaţă producătorilor. Dacă vrem să ne dotăm cu tramvaie mai bune la preţuri acceptabile, în 2013 trebuie să o facem”, consideră Csuzi.Reparaţii scumpe
„Parcul de tramvaie din dotarea OTL este îmbătrânit, tramvaiele având o vechime de 25-40 de ani şi durata normală de funcţionare expirată(…)Ca urmare a gradului avansat de uzură a tramvaielor aflate în circulaţie, media lunară a defecţiunilor înregistrate este de 400, iar cheltuielile cu reperaţiile au un nivel foarte ridicat(50-70 mii euro/garnitură)”, se arată în expunerea de motiove cu care executivul a susţinut cererea OTL SA în faţa aleşilor.
Suma care este dispusă societatea s-o achite pentru garniturile de tramvai şi transportul lor până în depoul de la Oradea este de 1.647.000 lei, cu TVA i