Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a recepţionat, miercuri, lucrările de construire a centurii municipiului Arad în regim de autostradă, iar reprezentanţii firmei de consultanţă au afirmat că este "cea mai bine realizată autostradă din România".
La evenimentul organizat miercuri au participat reprezentanţi ai CNADNR, ai constructorului, ai firmei de consultanţă, precum şi ai administraţiei locale şi judeţene.
Circulaţia pe autostrada Arad-Timişoara şi pe centura Aradului în regim de autostradă a fost deschisă în 2011, la mijlocul lunii decembrie. Însă, şoseaua de centură a municipiului Arad în regim de autostradă, parte din coridorul IV Pan-European, a fost deschisă parţial traficului, fiind funcţionale doar două din cele patru benzi. Anul acesta, în luna iunie, traficul pe centura Aradului în regim de autostradă a fost deschis pe ambele sensuri, pe patru benzi.
Reprezentanţii firmei de consultanţă au afirmat că această centură rutieră este cea mai bine realizată autostradă din România, atât din punctul de vedere a calităţii lucrărilor, cât şi a dotărilor.
"Din punct de vedere a calităţii lucrărilor executate, pot să spun, ca şi participant la construcţia directă sau indirectă a celorlalte tronsoane de autostradă A1, A2, A3, autostrada Bucureşti - Constanţa, autostrada Bechtel, că acest tronson de autostradă este cel mai bine realizat din punct de vedere calitativ şi al dotării existente", a afirmat Octavian Braşai, reprezentantul firmei de consultanţă.
Centura Aradului în regim de autostradă are o lungime de 12,25 kilometri, iar proiectul a costat 429.610.443 lei fără TVA.
Sprijinul financiar nerambursabil alocat de Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, a fost de 211.365.803 lei, diferenţa până la valoarea totală a contractului de lucrări fiind asigurată de Guvernul României. "Cred că fără sprijinul finan