Istoria recentă a mijloacelor de transport în comun din Capitală are ca punct de reper anul 1871, când s-a înfiinţat „Societatea Română de Tramvaiuri", care folosea tramvaie cu cai.
Prima linie electrică pentru tramvaie s-a dat în folosinţă în Bucureşti în anul 1894, pe traseul Obor-Cotroceni. Mai apoi, în 1909, s-a adoptat legea pentru înfiinţarea „Societăţii comunale pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor în Bucureşti" (STB). În curând, STB ajunge cea mai importantă societate de transport public din ţară.
Daţi CLICK pentru o GALERIE FOTO!
Circulaţia tramvaielor cu cai încetează în Capitală în anul 1929, iar în 1936 Societatea obţine exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie şi autobuze pentru Bucureşti. Pe atunci, Bucureştiul avea o suprafaţă de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care asigura transportul. Parcul de autobuze era de 392 de bucăţi (Renault, Chevrolet şi Henschel), functionând pe 22 trasee cu 131 de kilometri de cale dublă.
În anul 1949 se înfiinţează prima linie de troleibuz (Piaţa Victoriei - Hipodromul Baneasa), iar în 1950 Societatea comunală a tramvaielor din Bucureşti se transformă în „Întreprinderea de Transport Bucureşti" (I.T.B.). Un alt moment important pentru transportul în comun din Capitală are loc în anul 1990, când Întreprinderea de Transport Bucureşti se transformă în Regia Autonomă de Transport Bucureşti, prin Decizia Primăriei Municipiului Bucureşti.