Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu a putut confirma pentru gândul scăderea cu 30%, comparativ cu anul trecut, a costurilor cu deszăpezirea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor, aşa cum a fost anunţată, la finele săptămânii trecute, la videoconferinţa Executivului cu prefecţii.
"Nu vă pot spune la ce s-a făcut referire la Guvern. Valoarea estimată contractelor poate scădea în timpul licitaţiilor. Până în prezent nu a fost semnat nici un contract pentru deszăpezire, chiar dacă unele au fost atribuite. După licitaţii există o perioadă de 10 zile în care pot fi depuse contestaţii, şi abia ulterior vor putea fi anunţate şi sumele finale ale contractelor, rezultate în urma licitaţiilor", au explicat pentru gândul reprezentanţi din CNADNR.
Amintim că vineri, la Guvern, în timp ce ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, prezenta stadiul licitaţiilor pentru deszăpezire - câte au fost licitate, câte sunt în curs de semnare - , premierul l-a întrerupt: "Domnule ministru, asta, cu preţurile, în primul rând - înţeleg că de la prima strigare, cu 30%...". Imediat, ministrul Silaghi a spus că "standardul de cost este de 3.200 (euro/km de drum deszăpezit n.n.)".
Gândul a scris că CNADNR a estimat în acest an pentru contractele de deszăpezire un buget total de aproximativ 100 de milioane de euro, cu aproape 40 la sută mai mare decât în sezonul 2011-2012, ceea ce ar fi echivalat cu un cost pe kilometrul de drum deszăpezit de 6.250 de euro, de cinci ori mai mare decât în Finlanda, de exemplu.
La insistenţa premierului, ministrul Transporturilor a arătat vineri că "deci acum nu mai plătim 28 de ore de staţionare, ci opt ore de staţionare (pentru utilajele de deszăpezire n.n.), premierul întrebând însă dacă reducerea cu 30% a preţurilor, despre care însă ministrul Transporturilor nu vorbise - după cum reiese din transcrier