Opel a "demarat" o nouă expansiune pe noi nişe ale clasei mici cu noul Mokka, atacând piaţa autovehiculelor SUV (sports utility vehicle) subcompacte, unul dintre puţinele segmente pe creştere într-o industrie aflată în declin şi pe care singurul model disponibil era Nissan Juke. Mai mult, şi Volkswagen are în plan lansarea unui Polo SUV, dar şi a unui crossover de clasă mini.
Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, Opel Mokka a fost construit de inginerii şi designerii producătorului din Russelsheim cu gândul la pieţe precum Germania, Italia, Marea Britanie, dar şi Rusia, o piaţă cu drumuri mai puţin bune, dar şi cu ierni lungi, condiţii ce se găsesc în bună măsură şi în România.
Opel Mokka a fost construit ca un model ce se vrea versatil, întrucât poate fi condus în condiţii de iarnă şi pe teren accidentat, dar şi în fiecare zi în interes de business sau pentru călătorii de recreere, iar acest lucru este vizibil cu uşurinţă.
Estimările Opel arată că mai bine de jumătate din livrări urmează să fie acoperite de motorizarea de 1,7 litri CDTI şi 130 CP, o altă treime ar urma să fie reprezentată de motorizarea de 1,4 litri turbo benzină şi 140 CP, restul fiind împărţit de propulsorul de 1,6 litri benzină şi 115 CP şi de cel de 1,8 litri benzină şi 140 CP.
Motorizarea de 1,7 litri CDTI şi 130 CP testată de ZF pe o rută de aproximativ 150 km între Hamburg şi St. Peter Ording, o mică localitate de pe litoralul german de la Marea Nordului, a oferit un comportament dinamic, având în vedere dimensiunile şi greutatea de 1.350 de kilograme a autoturismului. Momentan, Opel livrează motorizarea diesel de 1,7 litri numai împreună cu tracţiune pe puntea faţă.
La prima impresie Mokka cu propulsor diesel de 1,7 litri pare mai rapid decât varianta de 1,4 litri turbo benzină şi 140 CP, această senzaţie fiind dată şi