Best-sellerul clasei compacte şi unul dintre cele mai bine vândute modele ale Volkswagen din istoria constructorului german a ajuns la cea de-a şaptea generaţie, ce marchează totodată şi trecerea la o platformă complet nouă.
Una din patru maşini vândute de Volkswagen în Europa este un Golf. Una din opt maşini vândute de VW în lume este tot un Golf, iar de la Golf I lansat în 1974 şi până în momentul lansării celei de-a şaptea generaţii, constructorul german a vândut nu mai puţin de 29 de milioane de maşini, "volum" ce îl clasează printre cele mai bine vândute automobile din lume. Nu trebuie uitat că Volkswagen este în continuare liderul pieţei europene cu peste 1,3 milioane de maşini livrate anul trecut, în creştere cu 0,2% faţă de 2010, pe o piaţă care continuă să scadă.
În acest context, VW a lansat cea de-a şaptea generaţie a lui Golf, o maşină care din punctul constructorului este o maşină care se adresează tuturor. De la cei cu venituri medii la cei cu venituri mari, de la tineri la bătrâni, de la cei care vor un automobil confortabil la cei care vor unul sportiv. De aceea, este şi promovat ca "maşina perfectă", sau "key to perfection", fiind totodată prima maşina despre care un constructor să spună că este "perfectă".
Spre deosebire de generaţia anterioară, care utiliza o platformă similară cu a Golf V, noul VII utilizează una complet nouă - celebra MQB, una dintre cele mai flexibile platforme de pe piaţă. Printre puţinele elemente comune cu generaţia anterioară se numără designul tipic de Golf - pornind de la faruri, grila radiatorului şi montantul C drept şi fără un al treilea geam. Spre deosebire de Opel Astra sau Ford Focus, principalii competitori ai săi care se "reinventează" cu fiecare generaţie, Golful rămâne unul conservator. Dar un conservator extrem de precis. Orice linie a caroseriei este perfect desenată şi tr