Mihai Cioltea are 35 de ani şi lucrează pentru spaniolii de la Inditex, proprietarul retailerului de îmbrăcăminte Zara, din 2007, anul intrării acestora pe piaţa locală. Românul, care a lucrat anterior mai mulţi ani în televiziune, este artizanul expansiunii imperiului Inditex pe piaţa locală, care numără peste 80 de magazine cu afaceri de 122 de milioane de euro anul trecut. Planurile sale nu se opresc însă aici, compania având stabilită pentru anul viitor o ţintă ambiţioasă, respectiv depăşirea pragului de 100 de magazine la nivel naţional, potrivit unor surse din piaţă.
Deşi are doar 35 de ani, Mihai Cioltea lucrează deja de circa două decenii.
"În clasa a IX-a am început să vând noaptea într-un chioşc de la colţul blocului. În acelaşi timp, când încă eram în liceu, am reuşit să obţin o sponsorizare de la Fundaţia SOROS, sponsorizare cu care am reuşit să deschid ziarul liceului unde eram elev, făcându-mi practic intrarea în presă", îşi aminteşte el.
Această experienţă l-a ajutat pe managerul din Cluj să obţină, după cum spune chiar el, primul job real, acela de operator calculator în cadrul agenţiei de presă Mediafax Transilvania. La momentul respectiv era în ultimul an la liceu. De aici, în mai puţin de şase luni s-a transferat la staţia locală a ProTv din Cluj, unde a ocupat de-a lungul timpului mai multe funcţii, de la reporter la asistent producător şi ulterior la producător de ştiri pentru jurnalul local. "În anul 1997 am venit în Bucureşti, unde Pro TV-ul mi-a dat pe mână Ştirile de la ora 5". Astfel, prima facultate (a studiat iniţial la Universitatea Politehnică din Capitală, iar ulterior a absolvit Management în Industria Hotelieră) a fost facută în paralel cu munca de la ProTv. A rămas în televiziune în Bucureşti mai mulţi ani, unde a început ca producător general de ştiri pentru jurnalul de la ora 17:00. Ulterior, a devenit produc