Poate că ați observat în Brașov că au apărut mai multe magazine care te întâmpina la intrare cu sloganul „La doi pași“. La opt luni după ce aceste magazine au început să apară la nivelul întregii țări, Compania Metro Cash & Carry România a anunţat, astăzi, la Brașov, startul oficial al programului ”La Doi Paşi”.
Oficialii de la Metro au precizat că reţeaua numără deja peste 400 de magazine în toată ţara, dintre care 31 dintre acestea se găsesc în judeţul Braşov, care devine astfel una dintre cele mai dezvoltate zone din cadrul francizei, alături de Bucureşti şi Constanţa.
Franciza celor de la Metro diferă total de fostele Mic.ro, ale afaceristului Dinu Patriciu. Acesta din urmă preda niște magazine la cheie și percepea o taxă lunară care de multe ori nu se acoperea din veniturile magazinului care funcționa sub franciza Mic.ro. Cei de la Metro sunt mult mai flexibili cu partenerii care agreează să funcționeze sub franciza „La doi pași“.
În primul rând, proprietarii magazinelor trebuie să aibă spații comerciale cu o suprafață de 50-200 de metri pătrați. Specialiștii de la Metro vin și fac o analiză a zonei unde este amplasat magazinul, iar cu ajutorul unui soft specializat stabilesc cum trebuie amenajat interiorul magazinului. Apoi, proprietarul magazinului trebuie să-și mobileze magazinul pe propria cheltuială și să-l branduiască conform francizei „La doi pași“. Ulterior, se stabilește de comun acord ce sortimente de bunuri se potrivesc pentru zona unde este amplasat respectivul magazin. (Una este să fie într-o zonă de birouri, într-o zonă între blocuri sau în mediul rural).
Avantajele micului comerciant sunt nu doar în partea de marketing, lanțul de magazine fiind promovat la nivel național, dar și prin plante cu produse care au produse promoționale, obligația acestuia fiind de a scoate respectivele produse la prețul din pliante. În schimb, e