La o grădiniţă, copiii din grupa mijlocie cântă cu un elan până la răcnet, dinamizându-şi, rând pe rând, în chip şi fel, potrivit propriilor obişnuinţe şi creativităţi, sectoarele anatomice indicate de text: „Ne jucăăm, ne jucăm/cu capul nostru ne jucăm/Când capul nostru a obosit/umerii au şi pornit/Ne jucăăm, ne jucăm/cu umerii noştri ne jucăm/Când umerii au obosit/braţele au şi pornit/Ne jucăăm, ne jucăm/cu braţele noastre ne jucăm/Când braţele au obosit/picioarele au şi pornit/Ne jucăăm, ne jucăm/cu picioarele ne jucăm/Când picioarele au obosit/…noi ne-am plictisit“. Nu, scălâmbăielile simpatice de mai sus nu le-am cules de pe ecran, ci din viaţă. Pe ecrane – constat – schema, în mare, se conservă, dar „dinamismul“ e mult prea „intelectual“ şi „analitic“, e hiper, e super, e aşa-zis „de idei“, iar scălâmbăielile sunt mult mai puţin simpatice. O doamnă intens invitată la talk-showuri încurcă cheltuielile cu costurile, dar nu cedează în faţa niciunei observaţii, întrucât ea nu e doar patroană, ci şi profesoară de matematică. Când se întâmplă ca vreun nou-venit să îngaime o opinie uşor diferită de a gazdei, haita majoritară, cu caninii dezveliţi şi nările tremurânde, se autoasmute, reducând la zero vechea vorbă, de dinainte de mass-media, cu „câinele care latră nu muşcă“. În timpul său liber, un editor de imagine povestea: „A sunat telefonul. A răspu Publicitate ns redactorul şi l-am auzit întrebând: «Unde a avut loc accidentul?» (vioiciune) … «Sunt morţi?» … «A, nu sunt.» (dezamăgire) … «Venim mai târziu.»“. Fuga lacomă după breaking news cu accidentaţi mortal se cheamă „deformaţie profesională“? Dar când supravieţuitoarea unui accident, care se vaită de dureri atroce şi plânge, îi roagă pe brancardieri s-o transporte în aşa fel încât „să se vadă mai bine la TV“ (caz evocat de A. Pleşu), nu avem de-a face cumva cu „o populaţie pervertită“? R