O nouă etichetă care are ca scop evidenţierea prerogativelor de eficienţă şi siguranţă ale anvelopelor noi devine lege astăzi în Uniunea Europeană. Cu această ocazie, experţii subliniază faptul că eticheta pune în lumină doar câteva criterii care influenţează performanţa unei anvelope.
Noua etichetă UE pentru anvelope este proiectată ca un sistem de notare care să direcţioneze consumatorii să cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul şi mai sigure prin afişarea în mod clar a trei criterii de performanţă pentru anvelope – rezistenţa la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Începând de astăzi, toate anvelopele pentru maşini de pasageri, camioane şi camionete trebuie să fie puse în vânzare cu aceste informaţii furnizate prin intermediul acestei etichete în punctele de distribuţie.
Producătorul de anvelope Goodyear salută această iniţiativă, dar subliniază faptul că noua etichetă UE pentru anvelope reflectă doar câțiva din factorii importanţi care au impact asupra performanţei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: “Eticheta are un uriaş potenţial de impact din punct de vedere financiar, al mediului şi al siguranţei de-a lungul întregii Europe. Analiştii noştri arată că dacă toate maşinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant în fiecare an.
Aceasta ar putea însemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu până la 20 milioane de tone.”
“Alegerea unei anvelope pentru maşini de pasageri cu grad A la aderenţa pe carosabil umed în locul unei anvelope cu grad G, ar putea însemna o reducere cu 30% a distanţei de frânare pe suprafeţele de drum umede – adică oprirea cu până la 18 metri mai devreme. Aceasta însemnă trei sau chiar patru lungimi de maşină.”
@N_P