Ieri, la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov a avut loc o întâlnire între un grup de profesori din judeţ şi omologii lor din Marea Britanie, pe tema integrării copiilor de etnie rromă în şcoli. Aceasta a fost o primă întâlnire între profesorii de la trei şcoli din cartierul londonez Borough of Redbridge cu cei braşoveni, urmând ca, în zilele următoare, musafirii din Marea Britanie să viziteze instituţii de învăţământ ce au mulţi copii de etnie rromă, din localităţile Apaţa, Augustin, Măieruş şi Crizbav. Astfel, s-au pus bazele unui proiect iniţiat pe data de 1 august anul curent şi ce se va derula pe decurs de doi ani, până la data de 31 iulie 2014. Scopul acestuia este, printre altele, după cum a declarat Susan Elisabeth, creşterea aspiraţiilor şcolare ale copiilor de etnie rromă şi o mai bună adaptare a acestora în cadrul sistemului de învăţământ. Invitatul englez a recunoscut că aceşti copii „au o atitudine negativă la adresa şcolii, iar uneori această atitudine provine chiar de mediul familial”. Din această cauză, aceştia, spune sursa citată, deşi se integrează cu succes în clasele primare, foarte rar se întâmplă să aibă aspiraţii pentru terminarea studiilor medii sau superioare.
Proiectul este finanţat şi din fonduri europene, dar, aşa cum a declarat şi inspectorul şcolar braşovean Cioaceanu Silviana, 25% din resursele financiare sunt asigurate de primăriile din comunele braşovene implicate in proiect. Ieri, la Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov a avut loc o întâlnire între un grup de profesori din judeţ şi omologii lor din Marea Britanie, pe tema integrării copiilor de etnie rromă în şcoli. Aceasta a fost o primă întâlnire între profesorii de la trei şcoli din cartierul londonez Borough of Redbridge cu cei braşoveni, urmând ca, în zilele următoare, musafirii din Marea Britanie să viziteze instituţii de învăţământ ce au mulţi copii de etnie