În timp ce piaţa românească este invadată de tot mai mulţi retaileri internaţionali, mărcile româneşti încep să îşi facă simţită prezenţa în afara graniţelor ţării. Trattoria il Calcio, Musette, Denis, Jolidon sau I.D Sarrieri sunt printre retailerii care îşi înceracă norocul şi pe alte pieţe.
Cel mai recent exemplu îl constituie lanţul de restaurante Trattoria il Calcio, care a deschis două unităţi la Londra, în Marea Britanie, vizând şi alte pieţe precum Dubai şi Monaco, se arată într-o analiză realizată de compania de consultanţă imobiliară Capital Property Advisors.
Musette are magazine proprii în Bulgaria şi în Israel, deschizând în franciză pe pieţele din New York, Luxemburg şi Budapesta. Producatorul de încălţăminte, Denis îşi va începe anul acesta extinderea internaţională, vizând atât piaţa de peste ocean, cât şi Rusia, Ucraina sau Kazakstan.
Producătorul de lenjerie intimă, Jolidon îşi îndreaptă şi ei atenţia în acest an către deschiderea de noi magazine în franciză pe piaţa din est, în ţări precum Rusia, Georgia, Azerbaidjan, Kazakstan sau în Asia – Singapore, Coreea de Sud, Hong Kong, fiind astfel la a doua încercare de extindere pe piaţa externă. I.D Sarrieri beneficiează probabil de cea mai extinsă reţea din afara ţării. Reţeta cu care s-a extins pe plan internaţional este conceptul shop in shop, ajungând astfel la o prezenţă în peste 35 de ţări ale lumii, printre care Italia, SUA, Australia, Turcia sau Rusia.
Designeri de vedete
Designerii români au căpătat şi ei notorietate peste graniţele ţării, cel mai bun exemplu fiind Maria Lucia Hohan, ale cărei creaţii sunt purtate de vedete precum Jenifer Lopez, Nicole Scherzinger, Selena Gomez, sau Eva Longoria. Brandul MLH este vândut pe diverse pieţe de la Australia, Europa (Italia, Franţa, Spania, Elveţia, Olanda), Emiratele Arabe Unite, Bahrei