Noul investitor Thomas Manns a adus capital nou de circa 15 milioane de euro şi şi-a asumat datorii de 30 de milioane de euro.
Grupul de bănci condus de RBS România care a negociat cu investitorul german Thomas Manns vânzarea fabricilor de vagoane Astra Vagoane Marfă, Meva şi Romvag a intrat alături de acesta în acţionariatul firmei înfiinţate pentru realizarea tranzacţiei - Astra Rail Industries (ARI) -, preluând un pachet de 14%, în timp ce Manns este acţionar majoritar absolut, cu 86%.
Deal-ul a inclus transferul activelor principale ale celor trei fabrici ale International Railways Systems (IRS), companie controlată de omul de afaceri Cristian Burci, asumarea parţială a datoriilor (circa 30 mil. euro, potrivit unor surse de pe piaţă) şi intrarea băncilor creditoare ca acţionari minoritari. O parte din datorii a fost ştearsă.
"Sunt mândră că am putut demonstra că tranzacţii prin care o bancă devine acţionar al unei companii în redresarea căreia are încredere nu mai sunt tabu în România, ci reprezintă o soluţie viabilă pentru depăşirea fazei de insolvenţă şi inversarea trendului negativ. Investitorul german ne-a convins că ştie ce are de făcut şi a pus pe masă un plan de business pe care l-am considerat realist. În plus, beneficiază de un trend de revenire a pieţei, iar avantajele competitive ale fabricilor sunt evidente, inclusiv la nivelul preţurilor", spune Ana Maria Petrescu, directorul departamentului de restructurare a creditelor din RBS.
Ea povesteşte că negocierile cu Manns s-au întins pe parcursul a 7 luni şi nu au lipsit momente când părea că discuţiile s-au împotmolit, iar părţile erau tentate să trântească uşa.
"Abordarea pe care am urmat-o, deşi complexă structural, s-a dovedit a fi una reuşită atât din punct de vedere economic, cât şi social. Pentru noi următorul pas este să reconstruim pe termen lung ac