O analiză de piaţă realizată de Consiliul Concurenţei în rândul marilor retaileri indică în ultimii ani o creştere a alimentelor de bază din producţia autohtonă pe rafturile marilor lanţuri de magazine. Trendul este vizibil încă din 2005, iar în perioada 2010/2011 modificările s-au păstrat în limitele de 2-3%. Astfel, la nivelul anului trecut, 81% din totalul vânzărilor de lapte de consum din magazine proveneau de la producători locali, procentul find de 93% în cazul ouălelor de găină, de 80% în cazul cărnii de porc, de 91% la carnea de pasăre,93% la pâine, 93% la mezeluri şi la 85% în cazul vinului.
Uleiul de Buzău s-a mutat în Ungaria
Excepţie face uleiul, unde s-a înregistrat comparativ cu 2009 o scădere a achiziţiilor de produse de la furnizorii români de peste 10% în favoarea produselor din import. Explicaţia, conform mai multor retaileri chestionaţi de Consiliul Concurenţei, constă în relocarea producţiei Bunge, unul dintre cei mai mari producători locali de ulei, de la Buzău într-o unitate din Ungaria.
Mai mult pe Economica.net
O analiză de piaţă realizată de Consiliul Concurenţei în rândul marilor retaileri indică în ultimii ani o creştere a alimentelor de bază din producţia autohtonă pe rafturile marilor lanţuri de magazine. Trendul este vizibil încă din 2005, iar în perioada 2010/2011 modificările s-au păstrat în limitele de 2-3%. Astfel, la nivelul anului trecut, 81% din totalul vânzărilor de lapte de consum din magazine proveneau de la producători locali, procentul find de 93% în cazul ouălelor de găină, de 80% în cazul cărnii de porc, de 91% la carnea de pasăre,93% la pâine, 93% la mezeluri şi la 85% în cazul vinului.
Uleiul de Buzău s-a mutat în Ungaria
Excepţie face uleiul, unde s-a înregistrat comparativ cu 2009 o scădere a achiziţiilor de produse de la furnizorii români de peste 10% în favoarea produselor din impor