În ultimele zile, lucrările de consolidare a podului de la Agigea s-au desfăşurat după un program influenţat mai mult de vicisitudinile naturii decât de planificarea umană. Condiţiile meteorologice îi împiedică pe constructori să-şi desfăşoare activitatea, iar şoferii se arată nemulţumiţi de întârzierea cu care ajung la ei informaţiile, dar şi de modul în care se circulă pe variantele ocolitoare. Cei care vor să ajungă pe partea cealaltă a canalului nu au la dispoziţie un orar fix şi sunt nevoiţi să facă zilnic un ocol de zeci de kilometri.
Administratorul drumului spune că va comunica, în timp util, zilele în care traficul va fi închis total pe acest sector de drum. Cu toate acestea, la închiderea acestei ediţii, dispecerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu puteau oferi nicio informaţie cu privire la condiţiile legate de traficul rutier peste pod, pentru ziua de astăzi. Din spusele acestora, abia astăzi, în jurul orei 07.00, ar fi urmat să primească un răspuns sigur.
Cei care sunt nevoiţi să ajungă peste canal trebuie să parcurgă rutele ocolitoare, stabilite anterior de Poliţia Rutieră. Din spusele participanţilor la trafic, aceste căi nu sunt deloc facil de urmat. Pe lângă distanţele lungi şi drumurile anevoioase, şoferii se confruntă şi cu o aglomeraţie crescută, care le încetineşte deplasarea.
Poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier au stabilit următoarele variante ocolitoare:
Pentru relaţia Bucureşti - Port Constanţa Sud-Agigea - Negru Vodă - Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi:
Autostrada A2 (Bucureşti - Constanţa - nod rutier Medgidia) - DJ 381 (nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur.
Pentru relaţia Hârşova (DN 2A) - Tulcea (DN 22) -