Andreas Klinger este co-fondator al LOOKK.com, proiect câştigător al Seedcamp ce îşi propune să revoluţioneze industria de fashion. Recent a avut loc relansarea proiectului, iar Andreas a hotărât să se retragă şi să pornească din nou la drum, de data aceasta cu un start-up tech în Berlin.
Andreas Klinger, co-fondator al LOOKK.com
În această toamnă, Andreas va participa la How to Web, cea mai importantă conferinţă despre antreprenoriat şi tehnologie din Europa Centrală şi de Est care va avea loc pe 7-8 noiembrie în Bucureşti.
Evenimentul zilei: Ce te-a determinat să pui bazele LOOKK?
Andreas Klinger: Am observat modul dezechilibrat de funcţionare a industriei de modă în prezent. Marii retaileri verticali copiază tendinţele de pe catwalk şi aduc articolele de îmbrăcăminte în magazinele lor mai rapid decât creatorii de modă originali. Între timp, implicarea clienţilor a crescut şi ciclul de feedback a devenit mai scurt.
LOOKK a purtat denumirea de Garmz. În 2011 ai hotărât să-i schimbi numele. Ce te-a determinat să îl schimbi? Această schimbare a adus cu ea şi un model de business sau o strategie diferită?
În cadrul Garmz ne concentrăm asupra design-urilor schiţate. Cu toate că unele modele erau cu adevărat excepţionale, majoritatea erau mediocre. Pe lângă asta, majoritatea creatorilor de modă nu doreau să-şi prezinte creaţiile ca simple schiţe, aşa cum nici arhitecţii sau pictorii nu ar vrea să fie judecaţi doar după primele schiţe.
Am trecut la designeri de nivel superior şi ne-am concentrat strict pe colecţii de catwalk. Făcând asta, am realizat că brand-ul nostru "Garmz" avea o parte de masă, comună în el. Acest lucru a împiedicat discuţiile noastre cu designerii orientaţi către fashion. Astfel, ne-am relansat cu un nou brand şi ne-am concentrat exclusiv pe colecţii.
Cum funcţioneză LOOKK astăzi