Autorităţile din regiunea transnistreană au hotărât să modernizeze şi să extindă aeroportul militar de la Tiraspol şi să îl facă practicabil şi pentru zborurile civile. Radu Benea a stat de vorbă despre această situaţie nouă şi dacă ea ar putea avea vreun efect asupra negocierilor în formatul 5+2 cu un expert transnistrean şi cu unul de la Chişinău.
Tiraspolul ar căpăta un nou atribut al independenţei, dacă va reuşi să deschidă un aeroport de pasageri sau, cel puţin, să-şi modernizeze aerodromul militar, moştenit de la fosta armată rusă a 14-a. Obiectiv ce consună perfect cu noua strategie de politică externă a regimului secesionist, care a făcut din recunoaşterea internaţională o prioritate absolută.
Este de părere politologul din Tiraspol, Andrei Safonov, care însă nu crede că un asemenea proiect va putea fi realizat în practică:
„Pare să fie mai curând o acţiune de imagine, pentru că Tiraspolul nu a întreprins nimic în ultimii 20 de ani ca să deschidă un aeroport de pasageri. A existat o decizie, de fapt, mai degrabă o idee, dar foarte demult, pe vremea când lucram la guvern, ca să deschidem curse de pasageri pe direcţia Moscova, Kiev şi chiar spre republicile caucaziene surori ale Transnistriei – Abhazia şi Osetia de Sud. Dar nu s-a întreprins nici o acţiune practică. Astăzi, pentru a realiza aşa ceva, nu există nici parc de avioane, nici sală de aşteptare, nici dispecerat. De aceea, cred că este mai curând o acţiune de PR.”
Andrei Safonov spune că Tiraspolul nu ar dispune de capacităţi nici pentru a reactiva liniile locale din perioada fostei URSS – avioane de capacitate mică, pe direcţia Tiraspol-Camenca sau Dubăsari. Însă chiar dacă ar dispune de un asemenea parc, problema cea mare pentru Tiraspol rămâne permisiunea autorităţilor constituţionale ale Republicii Moldova. Lucru pe care îl spune cu convingere şi expe