În octombrie, în spațiul-galerie de la etajul șapte al clădirii IASITEX din Iași a avut loc ceea ce organizatorii au numit „un dublu eveniment“: vernisajul expoziţiei Învaţă-mă, alintă-mă (cu lucrări video, instalaţii, pictură şi fotografie de Andrea Faciu, Rachel Koolen, Nono Pessoa, George Doroş şi Eleni Kamma) şi prima prezentare tranzit.org în România de cînd tranzit.ro a fost lansată. O expoziție centrată pe artiști cu un interes declarat pentru funcționarea, rolul, limitele și manipulările limbajului ca formă cotidiană de manifestare a politicului, într-un spațiu fost (oarecum) industrial, într-o clădire a fabricii de textile ieșene, un cub alb atipic și intimist, în care lucrările se plasează aproape improvizat, subversiv, familiar. Evenimentele de deschidere au cuprins și o discuție despre rețeaua tranzit, la care au participat Dora Hegyi de la Budapesta, Vít Havránek (tranzit.cz), Livia Pancu, Attila Tordai, Raluca Voinea (tranzit.ro) şi Christine Böhler (director al Programului Cultură al Fundaţiei ERSTE şi membră a consiliului director al tranzit.org) – tema a devenind, aproape imediat, caracterul excepțional al tranzit România, ca unica structură multiplă ce nu-și asumă o unică reprezentare națională.
A cincea membră a rețelei tranzit.org (după Austria, Cehia, Slovacia și Ungaria), finanțată de Fundația Erste și dedicată artei contemporane, tranzit.ro este ea însăși o rețea, singura cu spații permanente în trei orașe diferite (la Iași, sub coordonarea Liviei Pancu, la Cluj – unde coordonator este Attila Tordái-S, și la București – Raluca Voinea) și un al patrulea cap de pod la Sibiu (Lia Perjovschi; colectivul de artiști și curatori responsabil de tranzit.ro îl cuprinde, de asemenea, pe Matei Bejenaru). Pînă la deschiderea, în noiembrie, a spațiului de la București (aflat în zona Bulevardului Regina Maria), cel de la Cluj – aflat