Marca Renault, sora mai mare a Daciei românești, prezintă la expoziția auto de la Istanbul noi versiuni ale modelelor Symbol și Fluence. În timp ce Fluence preia noua identitate vizuală a brandului francez, Symbol pare a fi doar un Logan cu o înfățișare mai agresivă.
Prezentat drept un model „dinamic și modern”, noul Symbol include o serie de noi tehnologii și echipamente de care deținătorii fostei versiuni nu puteau beneficia nici măcar ca dotare opțională. Este vorba, în special, despre cruise-control cu limitator de viteză, noul sistem Media Nav care include, în funcție de linia de echipare, ecran color tactil de șapte inci, USB și conectivitate Bluetooth.
Conform producătorului francez, Symbol va putea fi comandat fie cu unul dintre propulsoarele diesel de 75 CP sau 90 CP, fie cu un motor alimentat cu benzină, TCe90, al cărui consum mixt este de numai 5,3 litri / 100 km. Este interesant de observa că, pe lângă influențele clare ale noului stil de design abordat de marca Renault odată cu noul Clio, Symbol nu pare a fi decât un Logan cu linii ceva mai unduitoare și mai dinamice. Din nefericire, comercializarea acestui nou vehicul în România ar putea rămâne doar la stadiul de deziderat tocmai din cauza asemănării, atât din punct de vedere al designului cât și din cel al utilității, cu modelul Dacia.
Alături de noul Renault Symbol, care va fi produs în Turcia, marca franceză a prezentat, tot la Istanbul, și un face-lift al modelului Fluence. Înnobilat tot cu noua identitate vizuală a mărcii, Fluence este anunțat ca un vehicul „sportiv și dinamic” dotat cu lumini de zi cu tehnologie LED, instrumente de bord cu afişaj digital, noi tapiţerii, sistem de acces cu card, senzori de parcate spate, frână de parcare automată, Bluetooth, USB şi priză Jack. Mut mai interesant, dar accesibil doar ca dotare opțională este sistemul Renault R-Link care a debut