Daniela Zeca este absolventă a Facultăţii de Litere din Bucureşti, a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiintele Comunicării şi a unui masterat în ştiintele comunicării. Din anul 2001 este doctor în filologie al Universităţii din Bucureşti şi lector la catedra de presă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiintele Comunicării din cadrul aceleiaşi universităţi. La sfârşitul anului 2006 a primit distincţia "Personalitatea europeană a anului pentru România", secţiunea televiziune, acordată de Fundaţia Eurolink şi Comisia Europeană. Din martie 2003 a fost redactor-şef al redacţiei Literatură-Arte, apoi directorul canalului TVR Cultural. A publicat volumele: Orfeea (poezie, Viitorul Românesc, 1994), Îngeri pe carosabil (proză, Coresi, 2000), Melonul domnului comisar (critică literară, Curtea Veche, 2005), Jurnalismul de televiziune (Polirom, 2005), Totul la vedere. Televiziunea după Big Brother (Polirom, 2007), Veridic. Virtual. Ludic. Efectul de real al televiziunii (Polirom, 2009), Istoria romanţată a unui safari (roman, Polirom, ed. I, 2009), Demonii vântului (roman, Polirom, 2010) si Zece zile sub val / Ten Days Under the Veil (jurnal de călătorie, Litera, 2011).
- Stimată doamnă Daniela Zeca, v-a apărut de curând la Editura Polirom un nou roman, "Omar cel orb", al treilea din seria începută cu "Istoria romanţată a unui safari" şi continuată cu "Demonii vântului". Înţeleg că acest roman încheie o trilogie. Ce aduce nou şi cer înseamnă trilogia pentru creaţia dumneavoastră literară?
- Ceea ce de câţiva ani încoace m-am obişnuit să numesc "trilogia orientală" reprezintă un triptic de romane autonome, care au însă aceeaşi localizare geografică: Orientul Mijlociu. Dar, ceea ce este, cred, mai important - reiau şi dezvoltă câteva teme care pe mine ca autor m-au preocupat aproape obsesiv: alteritatea, diferenţa, cunoaşterea şi asumarea unui "celălalt" incomod şi riscant to