Cam toţi marii designeri au trecut, la un moment dat, printr-o fază mai întunecată a lumii lor creative. Unii dintre ei chiar acolo îşi găsesc liniştea, în umbre, în materialele fără culoare şi în atmosfera plumburie.
Pe Riccardo Tisci, de exemplu, tocmai viziunea întunecată şi totuşi senzuală asupra modei l-a făcut să se remarce în faţa celorlalţi designeri, în 2005, când a fost numit director de creaţie al casei Givenchy.
În cazul lui Tisci, înclinaţia către stilul gotic are rădăcini adânci religioase, care au devenit evidente mai ales în colecţia pentru sezonul toamnă/iarnă 2010-2011, dar se regăsesc subtil în toate creaţiile designerului italian. „Religia este o parte importantă din ADN-ul meu. Iar colecţiile mele pentru Givenchy sunt despre catolicisim, dar şi despre celelalte religii, într-un fel", mărturisea Tisci în cadrul unui interviu, cu doi ani în urmă.
Cu toate că, în stilul gotic, lupta dintre lumină şi întuneric este câştigată aproape întotdeauna de partea obscură, colecţiile designerilor atraşi de romantismul sumbru nu sunt sinistre. De multe ori, stilul gotic în îmbrăcăminte este prost interpretat, ca fiind caracteristic lui Dracula şi altor personaje fantastice terifiante. Inclusiv designeri ca Thom Browne au făcut ca stilul gotic să se confunde cu estetica urâtului, în colecţiile pentru bărbaţi.
Totuşi, Riccardo Tisci şi Frida Giannini (de la Gucci) sunt printre puţinii care oferă o interpretare elegantă, lirică a stilului gotic în îmbrăcăminte, cu un impact emoţional similar poeziei bacoviene.
Citeşte şi:
Moda de toamnă, în întunecatul stil gotic