Consiliul Naţional al Audiovizualului a hotărât joi, că din 9 noiembrie, ora 00.00 începecampania electorală la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private . Aceasta se încheie în 8 decembrie, la ora 7.00. În timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, candidaţii au acces gratuit la emisiunile difuzate pe posturile publice de televiziune şi radio. În schimb, vor fi pe bani spoturile şi participarea la emisiuni de promovare la posturile private.
CNA a adoptat joi principii şi reguli de desfăşurare a campaniei pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor media audiovizuale. Decizia va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
“La posturile private (de televiziune şi radio, n.r.), candidaţii au acces contra cost, conform Legii electorale, în emisiunile de promovare electorală, în care-şi prezintă programul şi activităţile de campanie. De asemenea, candidaţii se pot face cunoscuţi şi prin spoturi electorale. În privinţa dezbaterilor electorale însă – şi apreciem că acestea vor fi emisiunile cele mai numeroase -, accesul candidaţilor şi reprezentanţilor partidelor este gratuit, în condiţii de echitate, echilibru şi corectitudine”, a declarat reprezentantul CNA, Răsvan Popescu.
Posturilor TV şi radio le este asigurată independenţa editorială. Pentru a evidenţia conţinutul de campanile electorală, emisiunile vor fi “de promovare electorală” şi “de dezbatere electorală”.
În emisiunile de promovare electorală, candidaţii (şi reprezentanţii lor) îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorală trebuie să fie marcate pe toată durata desfăşurării lor c