În lipsa spaţiilor de parcare şoferii îşi lasă maşinile pe unde apucă, sperând să scape de agenţii de circulaţie care umblă cu şurubelniţa la şold. În acelaşi timp, autorităţile nu rezolvă problema.
Zona centrală a Chişinăului s-a transformat într-o parcare interminabilă cu maşini lăsate la întâmplare. Nici riscul de a rămâne fără plăcuţele de înmatriculare şi de a se alege cu amenzi şi puncte de penalizare nu-i determină pe conducătorii auto să renunţe la vechile obiceiuri.
Cea mai aglomerată este zona centrală a oraşului. Problema ar putea fi rezolvată doar dacă vor fi construite parcări subterane sub Piaţa Marii Adunări Naţionale şi Piaţa Centrală, iar în locul Gării Auto ar fi construită o parcare cu şapte nivele, susţin specialiştii de la Institutul municipal Chişinăuproiect. Acum doi ani, aceştia au făcut un studiu de fezabilitate pentru amenajarea parcajelor în Chişinău, o atenţie deosebită acordându-se centrului. Studiul, care a costat aproape 200.000 de lei, încă nu a ajuns pe ordinea de zi la Consiliul Municipal Chişinău. Executorii afirmă că li s-a plătit doar jumătate din sumă, iar comanditarii explică: trebuiau să facă unele ajustări.
Despre o parcare subterană sub PMAN a vorbit, de mai multe ori, şi primarul Dorin Chirtoacă. Viceprimarul Nistor Grozavu ne-a informat că există deja câteva schiţe de proiect. Se discută despre un parteneriat public-privat, dar fără o decizie a CMC în care să fie prevăzute regulile de joc, nu se poate face următorul pas.
În prezent, în zona centrală există doar o parcare subterană la un centru comercial şi una multietajată care aparţine Parlamentului.
Nu pot fi create parcări pentru toţi
Vitalie Munteanu, inginer coordonator la Chişinăuproiect, afirmă că în studiu este analizată detaliat situaţia actuală şi sunt propuse soluţii pentru fiecare stradă în parte. Dar, subliniază specialistul,