50 de jurnalişti din Craiova şi Bucureşti au testat, miercuri şi joi, maşinile B-Max fabricate la Craiova, pe drumul de la Craiova până la Cheile Grădiştei, pe traseul Bran-Moeciu, respectiv de la București și până la munte. Pe drum, oamenii ne opreau să ne întrebe depre maşină şi, mai ales, despre motor, şi acesta fabricat în inima Olteniei. Fordul oltenesc se comportă exemplar pe drumurile ţării. Surpriza vine de la companie: maşina porneşte de la un preţ de 12.700 de euro, faţă de 13.400 de euro, cât era iniţial.
Pornim cu maşinile Ford B-Max la ora 10.30, după ce perfectăm actele de drum, la dealerul regional Plusauto. Conducem un B-Max cu motor EcoBoost de 1.0 litru, fabricat şi el în Bănie, vehicul în varinta Titanium, de 120 de cai putere, cu toate echipările posibile, de la sistemul ingenios de comunicaţii SYNC şi până la sistemul Active City Stop, care opreşte motorul atunci când aştepţi la semafoare, în mediul urban. Cealaltă maşină care pleacă din Craiova este tot varianta Titanium, dar cu un motor Diesel de 1,5 litri ce dezvoltă 75 de cai putere. Prima surpriză apare la o benzinărie la care oprim. Oamenii se strâng roată în jurul nostru, văzând maşinile inscripţionate „B-Max – viața este ca o ușă deschisă“, şi ne întreabă cum se comportă maşina. Pe drum, mai oprim să ne aşteptăm colegii. Alţi doi oameni se opresc şi exclamă: „Asta e maşina făcută la Craiova? Domn’e, cum e motorul?“. Colegii mei de breaslă aflaţi la volanul celor două vehicule plecate din Craiova au explicat că maşina se comportă exemplar şi că micul motor de un litru face minuni în orice condiţii de drum şi trafic. În Braşov, ni se întâmplă alt lucru frumos. La un semafor, un taximetrist iese din maşina sa şi ne bate în geam grăbit. Urmează aceleaşi întrebări: cum este maşina, cum e motorul, cum se comportă, semn că unii dintre conaţionalii noştri au auzit despre vehiculul