Piaţa locală de învelitori a stat anul acesta sub semnul incertitudinilor de pe plan politic, iar în primele nouă luni ale acestui an chiar a înregistrat o uşoară scădere, de până în 10%, spun jucătorii care activează pe acest segment, scrie revista Business Construct.
"Dacă perioada de primăvară a fost în regulă, înregistrând semne uşoare de revenire a pieţei, lunile care au urmat au fost incerte, fiind marcate şi de starea politică incertă, cu efecte directe asupra activităţii noastre", a declarat Andrei Sulyok, director general al producătorului de materiale de construcţii Lindab România, subsidiara locală a grupului suedez cu acelaşi nume. El a apreciat că este evidentă segmentarea clienţilor pe produse şi servicii ieftine sau scumpe, varianta de mijloc fiind pe cale de dispariţie.
"Pe piaţa de acoperişuri, reabilitările începute au înaintat spre finalizarea lucrării, cu condiţia să fi fost o nevoie stringentă", a adăugat Sulyok.
Piaţa de învelitori s-a ridicat anul trecut la circa 120-125 de milioane de euro şi circa 25 de milioane de metri pătraţi, potrivit estimărilor din piaţă.
"Din datele pe care le avem până în prezent, piaţa (de învelitori - n.red.) a înregistrat o scădere uşoară în comparaţie cu anul trecut, sub două cifre. Din punctul de vedere al sezonalităţii, pe segmentul de învelitori toamna este cea mai activă perioadă, astfel că rămâne de văzut dacă piaţa va putea recupera în aceste luni diferenţa faţă de 2011", a spus şi Zoltan Szoke, sales director în cadrul Ruukki România pe segmentul de acoperişuri. Compania este subsidiara locală a gigantului finlandez Rautaruukki, unul dintre cei mai mari producători de soluţii metalice la nivel european.
Compania a înregistrat pe segmentul de acoperişuri o creştere de peste 7% în primele trei trimestre comparativ cu anul anterior şi estimează că va încheia anul cu o