Un procent de 40 la sută dintre directorii operaţionali aspiră să fie promovaţi în postul de CEO, în următorii cinci ani, arată un studiu Ernst&Young România.
„Deţinând una dintre cele mai dificile poziţii din echipa de management a companiilor, directorii operaţionali (COO) sunt cei care pot combina expertiza operaţională cu perspectiva strategică, plasându-se, astfel, în poziţia ideală pentru a inova şi a genera creştere economică în viitor pentru organizaţiile lor”, arată raportul „DNA of the COO”, bazat pe un sondaj derulat în rândul a peste 300 de directori operaţionali la nivel global şi 43 de interviuri individuale cu directori executivi.
Capacitatea unui COO de a defini cu exactitate partea structurală a organizaţiei în mediul complex şi schimbător de astăzi poate fi un avantaj clar pentru orice organizaţie care caută să inoveze şi să crească. Cu toate acestea, îmbinarea componentei operaţionale cu perspectiva strategică nu este deloc simplă, iar 49% dintre directorii executivi sunt de acord că acesta este unul dintre rolurile cele mai dificile din echipa de management, care necesită puternice abilităţi de lider pentru a cataliza şi a implementa agenda strategică, relevă studiul.
„Operaţiunile au o importanţă strategică crescândă, referindu-se deopotrivă atât la profit cât şi la provocările legate de costurile cu care se confruntă organizaţiile. Dacă ne gândim la rolul esenţial pe care îl poate juca un COO în stimularea creşterii veniturilor, atunci devine clar de ce rolul lui devine din ce în ce mai important pentru succesul unei afaceri”, explică Saulius Adomaitis, Ernst & Young România Advisory Leader.
Unul din trei respondenţi au indicat faptul că cele mai importante modificări ale rolului directorului operaţional din ultimii cinci ani sunt complexitatea crescută şi un set mai larg de sarcini. 60% dintre