Prezidenţialele americane sunt întotdeauna un eveniment planetar iar mediile de informare se focalizează întotdeauna asupra lor dar profită de ocazie şi pentru a vorbi în general despre Statele Unite ale Americii
De fapt, America îşi face o enormă publicitate odată la patru ani, pentru că majoritatea canalelor de televiziune, a revistelor şi a ziarelor consacră ediţii speciale acestei ţări, prima putere economică şi militară a lumii. Ceea ce se poate observa şi în Franţa.
Presa franceză se află şi ea la ora ediţiilor speciale, încercînd să descifreze cît mai bine această Americă pe care toată lumea are impresia că o cunoaşte, dar care are şi multe zone de umbră. America este deci analizată, psihanalizată, radiografiată, disecată pe toate planurile şi sub toate unghiurile: economie, cultură, imigraţie, religii, minorităţi, megalomanie, obsesii, vis american, şi aşa mai departe.
Revista l’Express, de exemplu, a consacrat un dosat special oraşului New York, poate cel mai fascinant oraş american. Invitat să creioneze un portret al acestei uluitoare uzine de fantasme, Adam Moss, redactorul şef al revistei New York Magazine care există de 40 de ani, a declarat următoarele: “New York-ul rămîne un loc aparte, este o insulă ancorată în largul Americii, mult mai apropiată de Berlin şi de Londra decît de Omaha şi Nebraska.
Este în acelaşi timp o metropolă mondială şi una americană, un oraş legendar, cosmopolit şi creativ”. Să adăugăm în context că primarul New-York-ului, Michael Bloomberg, personalitate politică independentă, a doua avere a Americii, şi-a exprimat joi sprijinul pentru candidatul democrat Barack Obama, în speranaţa că se va implica mai mult în luarea unor măsuri pentru combaterea efectului de seră. Michael Bloomberg este convins că recentul uragan Sandy are legătură cu schimbările climaterice generale înregistrate în ultimul timp. @