Melodiile braziliene precum „Ai se eu te pego" a lui Michel Telo sau „Balada Boa" a lui Gustavo Lima, care au făcut furori anul acesta, au devenit deja piese „clasice", pentru că, mai nou, un hit sud-coreean a isterizat întreg mapamondul. Dacă vara trecută cuvintele magice care încingeau atmosfera la petreceri şi în cluburi erau „Nossa Nossa", acum refrenul „Oppan Gangnam Style" este motorul distracţiei.
Sud-coreeanul PSY, pe numele său real, Park Jae-Sang, a reuşit în doar câteva luni să devină unul dintre artiştii cei mai populari şi cu cea mai mare căutare pe internet, datorită melodiei „Gangnam Style", care pare că a fost ca un virus ce a infectat mai întâi Asia, apoi America, iar acum a pătruns şi în Europa. Lansată pe 15 iulie 2012, piesa „Gangnam Style" a înregistrat un succes fulminant, clipul melodiei ajungând la peste 100.000.000 de vizualizări în prima lună de când acesta a devenit viral. În prezent, videoclipul are peste 600.000.000 de vizualizări, strânse în doar trei luni şi jumătate.
UN SUCCES FULGERĂTOR
Reţeta succesului lui PSY este una destul de simplă. Un videoclip banal, filmat pe o plajă, într-un grajd cu cai, într-o saună şi chiar într-o toaletă, la care rapperul a asociat o coregrafie antrenantă, care include un dans ce mimează călăria. Deşi la prima vedere nu şochează cu nimic, de fapt, punctul forte al acestei piese este mesajul pe care îl transmite.
Piesa parodiază stilul de viaţă din cel mai bogat cartier al Seulului, Gangnam, un fel de Dorobanţi al Bucureştiului, cunoscut drept zona preferată a celor cu fiţe, iar mesajul pe care PSY îl transmite este o critică la adresa acestor „bogătani", care au devenit un model pentru societatea de consum din Seul. Ceea ce este surprinzător este faptul că, deşi Gangnam este cartierul care face obiectul ironiilor lu PSY, acesta a devenit unul dintre locurile unde piesa face