Construit de Regele Ferdinad din acelasi otel cu Turnul Eiffel din Paris, simbolul romanesc e grav avariat. De la ridicare nu a fost efectuată nicio reparație de amploare, iar în prezent plăcuța comemorativă e sparta, soclul de beton a suferit puternice dezagregări, iar pereții sunt desenați de turiști.
Intr-un nou reportaj al campaniei „România din Interior”, difuzat maine, de la ora 18.30, la „Din interior”, emisiune prezentată de Laurențiu Rădulescu, spune istoria trista a unui monument care ar trebui să însemne enorm pentru Romania - Crucea de pe Caraiman. Construit cu un efort imens, monumentul a fost ridicat în perioada 1926 – 1928, la solicitarea Regelui Ferdinand I și a Reginei Maria "întru slava și cinstirea" celor 300.000 de soldați români căzuți în Primul Război Mondial si a devenit, în acea perioadă, cea mai înaltă construcție metalică din Europa.
Amplasată în șaua Caraiman, la peste 2000 de metri altitudine, crucea a fost ridicată printr-un efort colectiv uriaș, materialele fiind urcate pe munte zile întregi cu care cu boi, și este fabricată cu oțel de la uzinele Reșița, același din care a fost ridicat și Turnul Eiffel din Paris. Spre deosebire de turnul parizian, Crucea nu a fost îngrijita de autorități și în prezent a ajuns în paragină. De la ridicarea monumentului și până în prezent nu a fost efectuată nicio reparație de amploare, iar în prezent plăcuța comemorativă este spartă, instalația de iluminat este la pământ, soclul de beton a suferit puternice dezagregări, iar pereții sunt desenați de turiști.
Conform specialiștilor, desi starea monumentului este gravă, încă nu prezintă risc de prăbușire. Autoritățile locale din Bușteni au făcut primele demersuri pentru reabilitarea monumentului. Primăria a inițiat o chetă publică, sub deviza "Dați un ban pentru Caraiman" pentru a strânge fondurile necesare realizării unui studiu de prefezabil