Candidaţii la alegerile parlamentare se vor putea exprima, contra cost, în emisiunile de promovare electorală şi în spoturile electorale difuzate de televiziunile şi radiourile private, dar vor avea acces gratuit la posturile publice, potrivit unei Decizii adoptate de CNA, în şedinţa de joi. Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat cu unanimitate de voturi, Decizia privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor media audiovizuale, potrivit Mediafax.
Potrivit lui Răsvan Popescu, preşedintele CNA, decizia va intra în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial. Potrivit documentului, campania electorală la posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, inclusiv de televiziune prin cablu, începe pe 9 noiembrie, ora 0.00, şi se încheie în ziua de 8 decembrie, ora 7.00. Accesul candidaţilor la posturile publice de televiziune şi radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antenă se face potrivit Legii electorale. Potrivit lui Popescu, în emisiunile de ştiri, prezentarea activităţilor de campanie revine exclusiv posturilor TV şi radio, "asigurându-se astfel independenţa lor editorială şi informarea obiectivă a publicului".
Totodată, decizia mai prevede că, pentru reflectarea desfăşurării campaniei electorale şi a activităţilor de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza şi difuza numai următoarele tipuri de emisiuni: "de promovare electorală" şi "de dezbatere electorală".
Pe de altă parte, tarifele pe emisiune şi pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, vor fi făcute publice şi vor fi aceleaşi pentru toţi competitorii, se precizează în Decizia CNA.
Decizia mai prevede că începând cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de o