Propunerea coreenilor pentru clasa mică a primit un facelift la trei ani de la lansarea în locul vechiului model Getz. Adaptat în special traficului urban, motorul de 1.2 litri a crescut şi el, fiind acum ceva mai puternic
Clasa mică reprezintă poate cea mai importantă miză a pieţei auto din ultimii ani. Cu o populaţie urbană în creştere şi cu oraşe tot mai aglomerate, aproape toţi producătorii auto s-au orientat spre modele care să atragă amatorii acestui segment. Până acum trei ani, Hyundai a mers pe mâna lui Getz, care însă nu s-a impus în Europa conform aşteptărilor. În locul acestuia a fost adus i20 în 2009, care a primit acum un facelift, atât la nivelul caroseriei, cât şi sub capotă.
Maşin este schimbată enorm la nivelul designului, mai ales văzută frontal. Farurile stilizate pe orizontală îi onferă un aer mai modern, iar proiectoarele de ceaţă sunt mai generoase în dimensiuni. Totodată, posteriorul a primit stopuri cu totul noi. Poate doar din lateral să fie greu de identificat dacă avem de-a face cu generaţia originală ori cu faceliftul. Interiorul păstrează elemente ale primei maşini, dar există şi caracteristici noi. Bordul şi schimbătorul au rămas neschimbate, însă iluminarea planşei a fost modificată, iar consola centrală redesenată. Hyundai i20 este suficient pentru ca patru adulţi să călătorească, în condiţiile în care bagajele pot încăpea în cei 295 litri ai portbagajului.
Deoarece am dorit să verific cu precădere caracterul de "orăşean” al lui i20, modelul testat a fost dotat cu cea mi mică motorizare, respectiv 1.2 litri. Spre deosebire de înaintaşul său, acesta a primit o infuzie de putere în valoare de şapte unităţi, ajungân acum la 85 CP. Dar surplusul de forţă nu prea se simte, cel puţin nu la turaţii normale atinse în traficul de zi cu zi. Dacă îl acceleraţi până undeva aproape de 6.000 de turaţii, atunci veţi p