Salonul Auto București & Accesorii (SAB&A) a fost și în acest an doar o palidă încercare de a relua o tradiție care a apus odată cu intrarea pieței în declin. Evenimentul a fost departe de așteptări.
Probabil, sunt încă mulți iubitori ai automobilului care își amintesc cum a arătat ultima ediție a Salonului Auto Internațional București (SIAB) desfășurată în 2007. Pe atunci, piața românească de autoturisme, care urca vertiginos până la 315.621 de unități, avea un corespondent direct într-o expoziție internațională care reunea, pe o suprafață de 50.000 mp, nu mai puțin de 200 de mărci de vehicule și componente și 100 de premiere naționale. Unde mai pui că partenerul internațional al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) era nimeni altul decât AMC Promotion, același care, la fiecare doi ani, organizează fastuosul Salon Auto de la Paris. După trei ani în care SIAB a tot fost amânat din cauze financiare, compania Premium Expo a încercat să reia tradiția, însă a sfârșit prin a anula evenimentul, din cauza reticenței expozanților. În 2011, aceeași companie a reușit să adune în bătrânele hale de la Romaero doar 58 de companii, în mare majoritate comercianți de piese și accesorii auto. Dispuși pe o suprafață de numai 12.000 mp, expozanții închiriaseră spațiile cu scopul declarat de a vinde, nu de a prezenta românilor ultimele noutăți din lumea automobilului.
Evoluție parțială
Ca și anul trecut, ediția din 2012 a SAB&A, desfășurată între 19 și 28 octombrie, a avut ca principal scop comercializarea de vehicule. Evoluția față de expoziția din 2011 a fost însă vizibilă, dacă nu la nivelul organizării, măcar la cel al străduinței expozanților de a prezenta publicului cât mai multe mașini în premieră. Conform organizatorilor, în acest an au fost prezente la standuri circa 100 de vehicule, dintre care 19 în premieră națională.
Dintre