Apple a început vânzarea tabletei iPad Mini, prima ţară în care magazinele şi-au deschis uşile pentru clienţi fiind Noua Zeelandă, vineri.
În afară de Noua Zeelandă, tablet de 7,9 inchi a mai fost pusă în vânzare în Australia, Hong Kong, Japonia, Coreea de Sud şi Singapore. Sud-coreenii au luat cu asalt magazinul Apple din Seul.
Lansarea iPad Mini reprezintă un capitol nou pentru Apple în încercarea de a-şi menţine poziţia de lider în sectrorul IT, întrucât este primul produs nou important introdus de la decesul cofondatorului Apple Steve Jobs, potrivit cotidianului Wall Street Journal .
Puţine persoane s-au aliniat în faţa unui magazin Apple din Noua Zeelandă vineri, dar chiar şi aşa, stocurile s-au redus rapid. Şeful companiei Dick Smith Electronics, Craig Douglas, a declarat că retailerul a primit doar câteva sute de iPad Mini pentru întreaga ţară, pe care a estimat că le va epuiza vineri.
"Evident nu vrem să atragem atenţie foarte mare, deoarece nu vrem să dezamăgim clienţii. Nu am avut un stoc prea mare", a spus el. Compania Yobee, retailer de produse Apple, a avertizat încă de la prânz clienţii că stocurile sunt pe terminate.
Tableta iPad Mini, care începe de la 329 dolari pentru cea mai ieftină versiune, cu 16 GB, a fost anunţată odată cu o serie de îmbunătăţiri aduse liniei de produse, inclusiv computerelor Mac şi tabletei iPad clasice.
Analiştii se aşteaptă la scene mult mai calme pentru prima zi de vânzare a iPad Mini, comparativ cu lansări precum cea a iPhone 5, când numeroşi fani au stat la cozi foarte mari pentru a fi printre primii care pun mâna pe noul dispozitiv.
Motivul este că iPad Mini vizează doar un anumit segment al potenţialilor clienţi iPad, din cauza specificaţiilor tehnice mai slabe şi ecranului de calitate mai redusă, potrivit analistului Gene Munster, de la firma Piper Jaffray. În plus, tabletele c