După ce, în ultimii ani, criza financiară a schilodit piaţa auto, în 2012, companiile care au afaceri de profil în România au repornit motoarele la turaţie maximă. Dacia a relansat trei modele, iar Ford tocmai a scos pe piaţă noul B-MAX. Şi toate sunt cerute ca pâinea caldă la export. După ce, în ultimii ani, criza financiară a schilodit piaţa auto, în 2012, companiile care au afaceri de profil în România au repornit motoarele la turaţie maximă. Dacia a relansat trei modele, iar Ford tocmai a scos pe piaţă noul B-MAX. Şi toate sunt cerute ca pâinea caldă la export.
După ce au băgat câteva sute de milioane de euro în fabrica din ţara noastră, investitorii de la uzina Ford din Craiova vor să rupă rapid gura târgului. Chiar săptămâna aceasta, ei au dat startul oficial al vânzărilor ingeniosului model B-MAX în România. “Uzina a ajuns la nivelul de producţie de aproximativ 500 de maşini pe zi încă de la mijlocul lunii septembrie, iar în octombrie chiar s-a depăşit acest prag”, se laudă oficialii Ford România. Cu cele 10.000 de unităţi produse luna trecută, este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când fabrica de la Craiova atinge acest nivel. Un calcul simplu arată că, la un preţ mediu de 15.000 de euro, valoarea automobilelor realizate de mâinile angajaţilor români se ridică la circa 150 de milioane de euro într- o singură lună. Şi culmea, 90 la sută din maşini pleacă la export!
La testele de siguranţă în caz de coliziune, B-MAX a primit cel mai mare punctaj posibil: cinci stele. Automobilul prezintă cel mai bun acces în habitaclu din clasa sa, datorită unui design unic, ce integrează pilonul central în portiere - cele din faţă fiind tradiţionale, cu balamale, iar cele din spate, glisante. B-MAX va fi disponibil în România în ambele versiuni, de 100 şi 120 CP, ale motorului EcoBoost de un litru, câştigătorul titlului Motorul Internaţional al Anului 2012. @N_