Scandalul e pornit. Rezolvarea va fi cum nu se poate mai proastă pentru noi, evident. Aşadar, primul pas, CNA reclamă – după ce ProTV sesizeasă – siteuri precum Vplay care difuzează entertainment fără limite şi fără drepturi. Aparent, lupta dintre libertatea internetului şi vechile modele de business care vor bani din orice. De fapt, o luptă cinică între făcători de bani cu lopata.
Ce nu s-a spus destul nici în lupta cu ACTA, nici cu alte ocazii este că războiul e cumva deviat într-o zonă sterilă a libertăţii şi democraţiei cînd ar trebui să vorbim despre forme de taxare şi despre steroizi de business toleraţi fără probleme pînă acum.
Cine se bate cu adevărat? Producătorii cu distribuitorii, evident. Producătorii de tip ProTV (dar puneţi aici toate formele tradiţionale de producţie de conţinut) vor să ia ceva din partea leului. Cine sînt cei atacaţi? Nu vă închipuiţi nişte bieţi amărăşteni care-şi pun de plăcere serialele preferate pe net, sper. NU. DIstribuitorii de net sînt adevăraţii şmecheri. Că te numeşte RCS, UPC sau Romtelecom, ideea e aceeaşi: eu vreau să vînd net cît mai mult, deci toţi “piraţii” ăştia m-ajută enorm în businessul meu pentru că-mi aduc valuri de clienţi.
Acum cîţiva ani sugestia era pe faţă: luaţi internet ca să descărcaţi filme moca la viteză maximă. În prezent, producătorii s-au trezit că încep să ia din ce în ce mai puţin. Că doar asta e regula, fie că produci ardei graşi, fie că produci seriale, ideea e să iei cît mai puţin spre deloc. Distribuitorii au înflorit în ultimii 5 ani. Ba chiar au început să cumpere produsele premium precum fotbalul ca să ia cît mai mulţi abonaţi.
Nu ar fi fost atît de evident dacă ANISP, adică exact distribuitorii fie că se numesc Orange sau Romtelecom n-ar fi ieşit la atac pe faţă apărînd antreprenoriatul liber şi inventivitatea tinerilor businessmani… Preşedintele ANISP:
Este in