Elevii încă citesc. Asta susţin bibliotecarii din cadrul unităţilor şcolare. Recunosc însă că cei mici, elevii din clasele primare, sunt cei mai fascinaţi de tainele cărţii, împrumutând cărţi despre animale, poveşti nemuritoare, povestiri istorice, până şi cărţi de ştiinţă. Toate acestea, neluând în calcul lecturile obligatorii sau volumele necesare vreunei activităţi didactice. Însă, în clasele gimnaziale se resimte o puternică scădere a interesului elevilor către lectură. Este un fenomen aproape unanim răspândit. Copilul îşi extinde orizontul de cunoaştere, sfera preocupărilor se lărgeşte şi se rezumă, cel mult, la a răsfoi materialul bibliografic obligatoriu. Ajuns la liceu, elevul fie rămâne la fel de pasiv în ceea ce priveşte lectura, fie revine la aceasta, sau, în cazurile fericite, continuă să citească cu acelaşi interes cu care a făcut-o în toţi anii de şcoală.
Preocuparea pentru lectură este un fenomen activ în şcoli. De foarte multe ori, biblioteca este locul de desfăşurare a numeroaselor acţiuni care au ca punct central cartea. Gimnaziul “Europa” sau Grupul Şcolar “Avram Iancu” din Târgu-Mureş sunt doar două exemple în acest sens. Urme de optimism există. Deunăzi, o elevă din clasa a V-a îi spunea profesoarei: “Dacă nu am citi, nu am şti mai nimic”. Dar oare, câţi dintre elevi se mai pot “mândri” cu o bibliotecă proprie?
Elevii încă citesc. Asta susţin bibliotecarii din cadrul unităţilor şcolare. Recunosc însă că cei mici, elevii din clasele primare, sunt cei mai fascinaţi de tainele cărţii, împrumutând cărţi despre animale, poveşti nemuritoare, povestiri istorice, până şi cărţi de ştiinţă. Toate acestea, neluând în calcul lecturile obligatorii sau volumele necesare vreunei activităţi didactice. Însă, în clasele gimnaziale se resimte o puternică scădere a interesului elevilor către lectură. Este un fenomen aproape unanim răspândit. Copilul î