Timp de 33 de ani, "Read Educational Trust" a luptat împotriva nivelului scăzut de alfabetizare din Africa de Sud, iar în 1988 organizaţia a introdus "Readathon", o strategie de marketing care devine din ce în ce mai puternică.
"Anul acesta, campania include un număr de activităţi inedite", susţine Bertus Matthee, directorul "READ", "care au captivat imaginaţia tinerilor şi a celor dornici să citească".
Potrivit tradiţiei, toate activităţile sunt menite să lupte împotriva nivelului scăzut de alfabetizare. Tema, "Cu cât citeşti mai mult, cu atât ştii mai mult", a fost aceeaşi din 2011, deoarece a stârnit interesul oamenilor pentru cunoaştere.
Campania din 2012 a folosit un manual care încuraja profesorii să îşi conducă activităţile literare şi să ofere o selecţie de poveşti, citate, concursuri şi postere. A inclus şi o varietate de exemple şi ilustraţii.
La nivel naţional, au fost distribuite 4.000 de astfel de manuale, acestea fiind disponibile şi online, gratuit.
O altă strategie a organizatorilor a fost forumul "Reading Starz". În fiecare lună, tinerii au învăţat ce înseamnă să te întâlneşti şi să discuţi în cadrul unui cenaclu literar, să interacţionezi cu scriitori cunoscuţi şi să îţi împărtăşeşti opiniile. De asemenea, au fost încurajaţi să scrie cronici literare şi să participe la competiţii.
"Cu siguranţă viitorul maraton va avea la fel mult succes", a spus Bertus Matthee, "şi deja facem planuri pentru 2013".