Dacă în trecut persoanele singure erau nevoite să apeleze la întâlniri aranjate sau să aştepte chiar şi ani de zile ca destinul să le scoată în cale sufletul pereche, în zilele noastre găsirea partenerului este facilitată de servicii matrimoniale specializate.
O alternativă la clasicele anunţuri matrimoniale este SPPED DATING-ul, un sistem ce are ca scop organizarea de întâlniri rapide între persoane de sex opus, în urma cărora aceştia pot decide dacă vor să facă schimb de date de contact sau nu.
Metoda, folosită pentru "cuplarea" evreilor în trecut
Originile SPEED DATING-ului sunt asociate cu rabinul Yaacov Deyo, care, în anii *90, l-a promovat în rândul evreilor singuri din New York, cu scopul de a-i cupla. Primul eveniment oficial de tipul SPEED DATING a avut loc în anul 1998, într-o cafenea din Beverly Hills.
Odată cu promovarea lui într-un episod din celebrul serial „Sex and the City”, fenomenul a devenit tot mai popular, ajungând să fie exploatat de tradiţionalele agenţii de matrimoniale, care şi-au specializat serviciile.
În prezent, în SUA există sute de astfel de agenţii de întâlniri. Conceptul a fost externalizat, ajungând la începutul anului 2010 şi în România, odată cu înfiinţarea primei agenţii de SPEED DATING de la noi din ţară.
FOTO: Single Bell
Înscrierea se face online, pe site-ul agenţiei, care le garantează clienţilor că vor beneficia de confidenţialitate. Mai întâi, participanţilor li se solicită să completeze un formular cu date despre ei, dar şi despre felul în care şi-ar dori să fie un potenţial partener. Ulterior, pe baza datelor personale furnizante de cei înscrişi, organizatorii selectează un număr egal de persoane de sex feminin, respectiv de sex masculin, de obicei între şapte şi 12, pentru a se întâlni într-un local din centrul capitalei.
Organizatorii au grijă ca persoanele de s