În prima parte a lunii mai, în plină campanie electorală, primarul – candidat George Scripcaru se lăuda cu extinderea RAT ca operator regional pe întreaga zonă metropolitană. Mai mult, el promitea intrarea în funcțiune a unui proiect – pilot, autobuzele regiei de transport în comun de la Brașov urmând să circule pe traseul Brașov – Săcele și retur.
La acea vreme, newsbv.ro scria că este o chestiune de propaganda electorală, pentru că de bine, de rău, la Săcele funcționează un sistem de transport în comun, fiind alte localități unde ar fi fost nevoie de astfel de leinii de legătură. Au trecut și alegerile locale, au trecut și concediile, despre acest proiect – pilot nu s-a mai auzit nimic.
Interesul a fost de a realiza o „cooperativă“ în plan local. Dacă în mandtul trecut PDL tăia și spânzura și ulimul bănuț public din municipiu, acum majoritatea din Consiliul Local trebuia refăcută, ceea ce presupune mulțumirea tuturor reprezentanților, indiferent de partide cu funcții sau afaceri publice pe care să le „supravegheze“ (coordoneze etc.)
Cu toate negocierilor dintre USL și PP-DD, Ovidiu Fodor a rămas cu ochii în soare, deși trebuia să primească funcția city manager în locul fostului viceprimar Miklos Gantz, numit pe ultima sută de metri în această funcție de primarul Scripcaru, care știa că PDL pierde majoritatea în Consiliul Local. Scripcaru i-a anunțat că funcția este nenegociabilă. La fel ca și aceea de director al Agenției Metropolitane, așa că Ovidiu Fodor a trebuit să se mulțumească cu postul de director adjunct al Agenției Metropolitane.
În acest context și în prag de alegeri parlamentare unde și Ovidiu Fodor este candidat, acesta repune pe tapet povestea cu RAT – operator regional. Însă precizările acestuia acesta arată că toate declarațiile lui Scriupcaru din luna mai au fost o vrăjeală electorală…
Astfel, Primăria Brașov și RAT nu