În primul rând manager, apoi patron al unei case de discuri care are peste 20 de ani experienţă pe piaţa locală, Radu Baron de la RBA Records ne-a împărtăşit din secretele industriei muzicale. Tragem concluzia că industria muzicală din ţara noastră a evoluat în ultimii cinci-şase ani, artiştii au trecut peste hotare cu piesele lor, iar câştigurile din muzică ar consta, mai degrabă, în satisfacţia adusă de un proiect finalizat.
* Interviu cu Radu Baron, general manager, RBA Records
Reporter: Câţi jucători activează, în prezent, în industria muzicală?
Radu Baron: Sunt sub 50 de case de discuri, incluzând aici şi pe cele mici şi foarte mici - care activează doar pe un segment sau doar pe un stil muzical.
Reporter: Sunt case de discuri care au fost închise în această perioadă de criză economică?
Radu Baron: Da, au fost închise în ultima vreme câteva case de discuri, dar nu ştiu dacă au fost neapărat cauzate de criza economică.
Reporter: Ce venituri înregistrează casa de discuri RBA Records într-un an de zile?
Radu Baron: În primul rând, trebuie înţeles că artiştii şi cei care lucrează cu artiştii nu îşi propun să îmbătrânească pe un teanc de bani. Câştigăm mult, cheltuim mult, dar cel mai mare câştig al nostru este viaţa frumoasă pe care o ducem.
Poţi fi o casă de discuri care încasează 1 milion de euro din vânzări, dar CD-urile respective sunt produse în altă ţară pentru artişti străini, caz în care îţi revine un comision de circa 5-10%; sau poţi vinde de 200.000 de euro, produse realizate de casa ta de discuri, şi profitul rămâne la tine. Noi comercializăm ceea ce manageriem şi producem, şi în acest fel cifra de afaceri şi profitul nu sunt cifre foarte diferite. Ca să vă răspund, cifra de afaceri în fiecare an este de circa 1 milion de lei.
Reporter: Câţi angajaţi aveţi?
Radu Baron: Lucrăm foarte mu