Comemorarea Holocaustului are loc, în fiecare an, în data de 9 octombrie. Începând din anul 2004, în întreaga ţară au loc diverse ceremonii pentru a-i comemora pe evreii şi rromii deportaţi în Transnistria în anul 1941. Printre milioanele de victime ale Holocaustului, respectiv 1,5 milioane , s-au numărat şi copii. Având ca titlu ,,Copii şi Holocaustul’’, activitatea care s-a desfăşurat la Biblioteca Liceului Tehnologic “Avram Iancu” din Târgu-Mureş, s-a desfăşurat sub forma unei emisinui tv în care mai mulţi elevi ai clasei a XI-a A au jucat rolul unor copii supravieţuitori ai Holocaustului.
Viaţa copiilor în timpul Holocaustului
“Acţiunea a avut ca scop sensibilizarea publicului în ceea ce priveşte anumite perioade ale istoriei, când omenirea a decăzut în asemenea hal, încât omul a ucis pe om folosind metode sistematice de exterminare”, a declarat Valentin Şeulean, profesor de istorie. Au fost citite fragmente de jurnal în care erau descrise impresii ale copiilor aflaţi în ghetouri şi ai celor care au fost în lagăre. De asemenea, a fost prezentat cazul Annei Frank, s-a discutat despre deportarea rromilor în Transnistria din cauza “regimului Antonescu” iar la final, moderatorul, al cărui rol a fost jucat de un elev, a prezentat câteva filmuleţe despre viaţa copiilor în timpul Holocaustului. “S-a dorit scoaterea în evidenţă a etapelor prin care au trecut copiii: discriminare în şcoli, interzicerea şcolarizării, internarea în ghetouri unde au fost supuşi unor procese de înfometare. Apoi, s-a punctat deportarea în lagăre, unde copiii au fost separaţi de părinţi, o parte folosiţi în experimente, aşa cum au fost, de pildă, experimentele doctorului Mengele, iar marea majoritate, circa 86% dintre cei internati in lagăre au fost exterminaţi”, a explicat Valentin Şeulean.
“Să nu se mai repete”
Activitatea legată de interpretare a fost coordonată de A