Fiecare asigurat se poate informa la Casa de Asigurari de Sanatate de care apartine cu privire la consultatiile de care a beneficiat intr-o anunita perioada si, eventual, la tratamentele ce i-au fost prescrise, a anuntat astazi, 5 noiembrie, presedintele CNAS, Doru Badescu.
Seful Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) a spus ca, din cauza multiplelor nereguli constatate de la numirea sa in functie, a luat masuri de inlaturare a acestora, una fiind "mediatizarea dreptului asiguratului de a se informa asupra prestatiilor medicale raportate in sistemul informatic unic integrat pentru o perioada data ".
"Orice asigurat poate merge la Casa de Asigurari de Sanatate de care apartine si, pe baza CNP, sa solicite informatii in legatura cu prestatiile medicale raportate pe numele sau. Prin aceasta masura s-a pus in practica o prevedere legala potrivit careia asiguratul, in calitate de contribuabil si de beneficiar, poate verifica prestatiile cu care este inregistrat in baza de date a sistemului de asigurari de sanatate ", a explicat Badescu.
Presedintele CNAS a mai spus ca, prin aceasta masura, s-a atras atentia furnizorilor de servicii medicale ca pot fi verificati chiar de catre pacientii pe care ii au in evidenta. Totodata, CNAS a demarat mai multe actiuni privind verificarea operativa a verdicitatii serviciilor raportate spre decontare de furnizorii de servicii medicale, medicamente si dispozitive, inainte ca acestia sa-si primeasca banii. Aceste verificari se fac lunar si ii vizeaza pe toti furnizorii, a precizat Badescu.
Presedintele CNAS a dispus si verificarea modului de derulare a programului national de diabet zaharat , privind respectarea protocoalelor pentru acordarea tratamentului, dar si a dreptului de prescriere a medicamentelor specifice.
Foto: arhiva © emaramures.ro Fiecare asigurat se poate