Fiecare asigurat poate cere informaţii, la Casa de asigurări de sănătate de care aparţine, referitor la serviciile medicale înregistrate pe numele său, pentru a verifica dacă s-au făcut raportări false.
Şeful Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Doru Bădescu, a declarat într-o conferinţă de presă susţinută luni c-a descoperit o mulţime de nereguli, iar la eliminarea acestora pot contribui şi asiguraţii.
De aceea, a explicat Bădescu, citat de Mediafax, a fost luată decizia "mediatizării dreptului asiguratului de a se informa asupra prestaţiilor medicale raportate în sistemul informatic unic integrat pentru o perioadă dată".
"Orice asigurat poate merge la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparţine şi, pe baza CNP, să solicite informaţii în legătură cu prestaţiile medicale raportate pe numele său. Prin această măsură, s-a pus în practică o prevedere legală potrivit căreia asiguratul, în calitate de contribuabil şi de beneficiar, poate verifica prestaţiile cu care este înregistrat în baza de date a sistemului de asigurări de sănătate", a explicat Bădescu, citat de Mediafax.
Totodată, CNAS a demarat mai multe acţiuni privind verificarea operativă a verdicităţii serviciilor raportate spre decontare de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive, înainte ca aceştia să-şi primească banii.
Aceste verificări se fac lunar şi îi vizează pe toţi furnizorii, a precizat Bădescu.
Preşedintele CNAS a dispus şi verificarea, la nivel naţional, a modului de derulare a programului naţional de diabet zaharat, privind respectarea protocoalelor pentru acordarea tratamentului, dar şi a dreptului de prescriere a medicamentelor specifice.