USL procedeaza corect. Cum face, de altfel, si PDL. Lansandu-si, prin oferta electorala, programul de guvernare. Facandu-si cunoscute intentiile. Numai ca intentiile depind, pana la urma, de bugetele celor patru ani. Si totul incepe prin bugetul pe 2013. Pe care Guvernul Ponta, cu acordul USL, incearca sa il faca pana la sfarsitul anului. Daca poate. Daca nu-i pun adversarii bete-n roate. Dar bugetul, la randul lui, depinde de nivelul coruptiei.
Pare straniu dar, pentru a face bugetul pe 2013, Guvernul Ponta trebuie sa faca, inainte de toate, o proiectie a rezultatelor bataliei impotriva coruptiei. O coruptie endemica. Institutionalizata. Si puternic protejata, inca, de oameni din DNA, din DIICOT si din ANAF. O simulare a rezultatelor bataliei pentru diminuarea coruptiei, care pana la urma sa conduca la niste cifre care sa poata mari bugetul de cheltuieli al statului, presupune anticiparea pasilor pe care noua majoritate parlamentara ii poate face.
Asta e cheia! Raspunsul la intrebarea “ce poate si ce nu poate sa faca noua majoritate?”. Impiedicandu-se sau nu de Traian Basescu. Este limpede ca, fara Traian Basescu, poate face infinit mai mult. Pentru ca in pixul Presedintelui, fie el si guvernator, stau numirile de judecatori si procurori. Si tot la mana lui sunt, pana una alta, serviciile secrete, care isi elaboreaza o strategie sau alta pentru a se lupta cu marea coruptie, care este un pericol pentru siguranta nationala. Si, pana la urma, asa cum s-a vazut, atitudinea pe care o pot lua guvernele Uniunii Europene si ale Statelor Unite, in raport cu ceea ce urmeaza sa intreprinda noua majoritate parlamentara si noul guvern pentru diminuarea pierderilor bazate pe coruptie, depinde si ea de mesajele transmise de Cotroceni sau de ofiterii Serviciului de Informatii Externe plantati in ambasade, consulate sau in organisme internationale.
E clar ca lumi