Chiar dacă România nu este prezentă la start, alături de "coloşii" în domeniu nu a fost întotdeauna aşa. Un român a răzbit prin puterea lui şi prin dorinţa de a-şi urma visul. Jean Calcianu este omul care l-a impresionat pe Ettore Bugatti prin talentul şi dedicarea lui, iar acest lucru a trecut România pe harta automobilisticii.
Iată că astăzi vă spunem povestea de viaţă a unei alte "legende uitate" a României, care alături de Smaranda Brăescu a stabilit un record care nu trebuie să fie uitat de nimeni.
Cum începe viaţa lui Jean Calcianu
Jean Calcianu s-a născut în anul 1893 în Dobrogea. Vine în Bucureşti în 1909 să înveţe mecanică. În 1914 se hotărăşte să plece în Franţa, având ca bagaj doar ce învăţase. Se angajează la firma Renault unde continua să aprofundeze tainele automobilului. Războiul din 1916 îl determină să se întoarcă înapoi în ţară, unde se angajează ca mecanic de avioane în cadrul Misiunii Franceze. După război se întoarce în Franţa unde repara automobile în atelierul lui Maitre Corniot.
Pe Calcianu îl obseda un anumit automobil, pe care îl văzuse în treacăt, şi care se construia într-o mică uzina din satul Molsheim din Alsacia. Era vorba de Bugatti, automobilul ce îngloba multe soluţii mecanice geniale. Reuşeşte să întreţină două astfel de automobile, proprietatea lui Dubonnet, drept răsplată fiindu-i oferit, pentru a concura pe autodromul Miramas, tipul 37 de 1,5 litri.
Obsesia care i-a adus împlinirea visului
Noaptea, Calcianu lucra de zor în garaj pentru a îmbunătăţi performanţele automobilului. O atenţie deosebită o acordă alunecarii aerului, înlocuind şuruburile caroseriei cu unele îngropate şi lustruind vopseaua. Ziua cursei: Ettore Bugatti participa cu cei trei piloti celebri ai săi, Constantini, Jules Groux şi Friederich, scrie autoturism.ro.
Calcianu îşi pune şapc