Dacia și-a făcut un obicei din a lua cu asalt segmentele lumii auto. A fost o revelație pentru lumea auto când a lansat Logan, apoi când a lansat Duster, iar acum a pus ochii pe segmentul utilitarelor ușoare.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!
Privind la ce este deja aici, se pare că Dacia intră ca favorită (cel puțin pe piețele emergente), mai ales că termenul low-cost în cazul vehiculelor utilitare ușoare nu aduce niciun dezavantaj calitativ față de concurentele cu sigle mai cu pretenții.
Am ales pentru Dokker Van un test în București, în care am încercat să simulăm timp de o săptămână activitatea unui șofer al unei companii de distribuție. Pentru shooting și foto am ales locația Scania România, pentru a organiza un fel de comitet de primire pentru duba românească.
Încă de la început am observat că printre specialiști (șoferi sau manageri de parcuri auto ai firmelor de transporturi) și nu numai, Dokkerul stârnește un foarte mare interes. Aproape peste tot am întâlnit oameni curioși care doreau să afle cât mai multe despre utilitara pe care o vedeau pentru prima dată.
O utilitară destul de sprintenă
Modelul de test era echipat cu binecunoscutul motor provenit de la Renault de 1.5 dCi. Acest motor diesel este prezent sub capota acestui Dokker Van în varianta de 90 CP.
Mașina stă foarte bine în viraje pentru o utilitară, "trage" bine și este ușor de condus. Cutia de viteze cu 5 trepte este destul de precisă, deși cursa nu este foarte scurtă. Din punct de vedere al suspensiilor stă destul de bine, făcând față foarte bine gropilor și denivelărilor. Antifonarea nu este foarte bună, dar este o caracteristică comună a vanurilor. Motorul diesel este destul de zgomotos.
S-a vorbit de multe ori despre utilitare care se conduc ca un autoturism. Acum, interiorul lui Dokker este chiar cel al unui autoturism. Este dr