Raportul privind stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol pentru perioada ianuarie – iunie 2012 a fost adoptat, zilele trecute, de consilierii locali, în conformitate cu legislaţia în vigoare care prevede prezentarea datelor o dată pe semestru. Astfel, în primul semestru al anului 2012 au fost prelucrate de către personalul Serviciului Agricol al Primăriei Municipiului Arad mii de documente.
Conform raportului au fost înregistrate în Registrul Agricol 107 persoane fizice şi juridice proprietari de teren şi animale prin declaraţii anuale şi 116 asociaţii agricole, societăţi comerciale cu capital privat şi cu capital mixt care deţin terenuri agricole în exploatare. S-au eliberat 662 adeverinţe care certifică deţinerea în proprietate a unor suprafeţe de teren conform datelor declarate în Registrul Agricol pentru persoanele fizice şi juridice necesare pentru APIA. De asemenea, s-au eliberat 520 de adeverinţe necesare pentru ajutor social, spitalizare, obţinerea pensiilor pentru handicapaţi, burse şcolare şi 59 de adeverinţe necesare pentru organele de cercetare penală, instanţă. Tot în primul semestru al anului s-a efectuat 909 verificări în baza de date a suprafeţelor de teren, declarate în Registrul Agricol, necesare birourilor notariale pentru succesiuni şi s-au eliberat 423 declaraţii fiscale vizând verificarea, înregistrarea, vizarea declaraţiilor în vederea stabilirii impozitului pe teren pentru persoane fizice şi juridice conform Legii nr.541/2003 cu modificările şi completările ulterioare.
Din acelaşi raport mai reiese că s-au eliberat 242 certificate de producător agricol pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă.
Totodată, au fost făcute 747 verificări în baza de date informatizată a extraselor CF, în vederea eliberării certificatelor de urbanism sau a autorizaţiilor de construcţie.
În aceeaşi p